Šolski center Slovenj Gradec

Projekt: 
Šolski center Slovenj Gradec
Lokacija: 
Slovenj Gradec
Program: 
Javni program, izobraževanje, šport
Naročnik: 
Šolski center Slovenj Gradec
tip: 
Novogradnja
Objekt: 
6.097,00 m²
Zemljišče: 
9.988,00 m²
Status: 
Javni natečaj, 2012

Urbanistično arhitekturna zasnova celotnega natečajnega območja izhaja iz prostorskih in programskih danosti obstoječega stavbnega tkiva, naravnih danosti območja ter predvidene natečajne naloge .
Umestitev objektov ( tako šole kot telovadnice in premostitvenega objekta) se naveže na že obstoječo šolsko os ob Gosposvetski ulici in jo smiselno nadaljuje ter zaključi znotraj ureditve natečajnega območja vse do priključitve premostitvenega objekta na šolski objekt na Koroški 11.

Urbanistično arhitekturna zasnova natečajnega območja generira jasno strukturiran in programsko ločen sosled programskih ploščadi, ki se nizajo vzdolž šolske osi : 1.vhodna- prometna ploščad, 2. šolska ploščad, 3.zelena-obvodna ploščad.

Kompozicija stavbnih mas šolskega kompleksa temelji na vzpostavitvi dialoga med obstoječimi stavbnim tkivom, med katerim dominira obstoječi šolski objekt na ježi ter novima volumnoma tako šolskega objekta kot telovadnice.

Nov šolski objekt je postavljen vzdolž potoka Homšnica. Baza objekta je dvodelna; razdeljena je s šolsko osjo , ki v nadaljevanju prečka potok Homšnica in se izteče na zahodu v kaskadno ureditev na ježi. V treh tipičnih etažah je enoten vzdolžni volumen vertikalno deljen na dva samostojna šolska sklopa ( SZŠ in SGTLŠ).
Objekt telovadnice je samostojno postavljen preko potoka Homšnica v naravno ježo. Smer postavitve objekta telovadnice je povzeta po obstoječem šolskem objektu, ki prestavlja dominantno stavbno maso v bližnji okolici. Streha objekta telovadnice je višinsko izenačena z terenom obstoječega objekta. Vsi servisni prostori telovadnice so zasnovani večinoma v enem nivoju, streha le tega pa je predvidena kot tlakovana kaskadna površina in predstavlja zunanji prostor namenjen druženju dijakov, prireditvam. Kaskadna ploščad hkrati povezuje različne nivoje; tako novi šolski objekt, novo telovadnico kot obstoječi šolski objekt, hkrati pa predstavlja tudi iztek urbanistične osi v prostoru.
Povezovalni objekt je zasnovan v treh etažah kot transparentni premostitveni element, ki poveže novo nastalo kompozicijo objektov v kompozicijsko in funkcionalno celoto.

Izhodišče arhitekturne zasnove je vzpostavitev značilne arhitekturne podobe s kompozicijo objektov, ki s svojo postavitvijo opredelijo prostor in odgovorijo na grajene in naravne danosti neposredne okolice.
Tako je objekt šole konstrukcijsko in oblikovno zasnovan dvopartitno. Baza objekta; parter je zasnovana kot ab konstrukcija. Fasadna opna je v tem segmentu zasnovana iz ploskev stekla in betona, ki se izmenjujejo glede na predviden program. Glavni volumen objekta pa predstavlajo tri nadstropja (vsebinsko učilnice), Konstrukcijsko je zasnovan kot lesena montažna konstrukcija. Montažna lesena konstrukcija se odrazi tudi v fasadni opni, na kateri se plastijo lesene horizontale in steklene površine.
Telovadnica je zasnovana dvodelno, kar se odraža tudi v arhitekturni zasnovi objekta. Glavni volumen predstavlja glavni vadbeni prostor, ki je kot objekt v ježi zasnovan v ab konstrukciji z leseno fasadno opno, kot odgovor na glavni šolski volumen. Volumen s servisnim programom pa je v ježo integriran v obliki kaskad in je v arhitekturni kompoziciji nakakšen osrednji zunanji krajinsko- arhitekturni element.
Oba volumna kot tudi obstoječi objekt šole pa v funkcionalno in likovno celoto poveže premostitveni objekt, ki se nahaja v 1. etaži in je zasnovan transparentno in pretočno (konstrukcijsko je to jekleni prostorski nosilec , vpet na objekt šole in v ježo). Predvideni materiali fasadne opne premostitvenega objekta so steklo in les.

Izhodišče funkcionalne zasnove objekta šole je jasna in funkcionalna organizacija programa obeh šolskih programov ( SZŠ in SGTLŠ) v dveh ločenih vertikalnih programskih sklopih, ki sta medsebojno povezana z glavnim komunikacijsko servisnim jedrom. Šolska avla je zasnovana v šolski osi in je obojsestranko prehodna. V prvi etaži je predvidena tudi zaprta povezava med šolskim objektom tako s telovadnico kot z obstoječim šolskim objektom na ježi. V kleti objekta so predvideni izključno tehnično- servisni prostori. V pritličju šole se nahajajo programski sklopi namenjeni vsem uporabnikom šole. Tik ob vhodu se nahajata tako amfiteatralna predavalnica kot večnamenski prostor-jedilnica, sledijo garderobe ter upravni sklop v severnem delu pa se nahaja servisni sklop z razdelilno kuhinjo. Sledi prva etaža s specialnimi učilnicami, v drugi in tretji etaži pa se nahajajo splošne učilnice obeh šol ter tiste učilnice, ki so namenjene obema šolskima programoma. Šolski programi so po vertikali razdeljeni na dve ločeni celoti; na SZŠ v južnem traktu ter SGTLŠ v severnem traktu. Oba trakta povezuje glavno servisno komunikacijsko jedro.
Objekt telovadnice je funkcionalno organiziran v dveh sklopih. Prvi sklop; pritlični volumen ter delno premostitveni objekt predstavljajo vhod z garderobami in sanitarijami, kabinetom za učitelja ter vadbena dvorana ( 1 vadbena skupina) , drug sklop- dvoetažni volumen predstavlja glavni vadbeni prostor - telovadnico ( 2 vadbeni skupini). Vadbena dvorana in shramba za orodje sta dvonamensko zasnovani kot del načrtovanega zaklonišča.
Povezovalni mostovž je zasnovan v treh nivojih in povezuje nov šolski objekt tako s telovadnico kot z obstoječim šolskim objektom. V pritličju j v povezovalnem objektu predviden glavni vhod v telovadnico, v prvi etaži je to premostitveni objekt – pokrita navezava na nov šolski objekt, v drugi etaži pa se zaključi z zaprto navezavo na obstoječi šolski objekt na predvidenem mestu.